نماینده مردم اردکان و عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس، در نامه ای به وزیر علوم، خواستار صدور مجوز ارتقاء مجتمع آموزش عالی این شهرستان به "دانشگاه اردکان" شد.
"محمدرضا تابش" در این نامه با اشاره به روند شکل گیری مجتمع آموزش عالی اردکان و راه اندازی سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی ، همچنین آموزشکده دامپزشکی، در مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد و مباحث مطرح شده در سفر دور سوم هیات دولت به استان یزد و مصوبه هیات وزیران آورده است:با عنایت به امکانات موجود اعم از کادر علمی متخصص و متعهد و نیز مشارکت خیرین و مردم دوستدار علم و ادب اردکان در احداث فضاهای آموزشی و کمک آموزشی و در نتیجه فراهم شدن استانداردهای لازم اعلامی از سوی شورای محترم گسترش آموزش عالی و تامین نظر جنابعالی مبنی بر توسعه دانشگاهها با اتکا به نیروها و امکانات مادی و معنوی بومی،استدعا و انتظار است نسبت به صدور مجوز ارتقای این مجتمع به دانشگاه اردکان مساعدت لازم مبذول گردد.
عضو هیات امنای دانشگاه یزد همچنین در ادامه با نام بردن از فقها و شخصیتهای نامدار علمی و فرهنگی اردکان و سرآمدی این شهرستان در عرصه تحصیلات حوزوی و موسسات نوین تمدنی جدید و دانشگاهی ، خواستار تداوم حمایتهای وزیر علوم در ارتقای آموزش عالی در این شهرستان شد.
شایان ذکر است با پیشنهاد نماینده مردم اردکان در دور اول سفر هیات دولت به استان یزد مقرر شد تا دانشگاه دخترانه حضرت خدیجه(س) راه اندازی گردد.که بعدا با نظر وزارت علوم در سال 88 مرکز اموزش عالی اردکان در دو رشته علوم انسانی خواهران و برادران دایر گردید. سپس در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۸ بر اساس مصوبه شورای گسترش به مجتمع ارتقا یافت.
 مجتمع آموزش عالی اردکان اولین واحد دانشگاهی بعد از دانشگاه یزد در سطح استان است که مستقیما توسط وزارت علوم مدیریت می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا